De gemeente Rheden hoopte aanvankelijk dat de bouw van de stalling al in januari kon beginnen, maar was afhankelijk van ProRail. De aannemer van het spoorbedrijf had het echter druk en is pas in februari begonnen met het inplannen en voorbereiden van het werk. Op 4 maart is het werk van start gegaan.
Vooralsnog volstaat de ProRail-aannemer met het leggen van de fundering. Dat werk is deze week klaar. Daarna gaat Roelofs, de aannemer die het plein zelf aanlegt, vier weken klinkers leggen als verharding onder de fietsenstalling. In de vierde week, vanaf 8 april, wordt al begonnen met de bouw van de stalling. Deze kan dan uiterlijk op 3 mei in gebruik worden genomen.
Eveneens uiterlijk 3 mei wordt de tijdelijke stalling naast de parkeergarage afgebroken. Aansluitend, op 6 mei, begint Roelofs met de herinrichting van dit terrein. Er komen bomen en een wadi (een gazon dat dienst kan doen als waterberging). De kruising Prins Bernhardlaan - Koningin Julianalaan wordt voorzien van rode klinkers.
Grondwaterputten
Ook Roelofs zelf heeft overigens te kampen gehad met tegenslag. De in het plein aangebrachte grondwaterputten hadden bij nader inzien te weinig capaciteit. Om de zaak in orde te brengen, moesten op de Noorder Parallelweg infiltratie-kratten in de grond aangebracht.